چطور ایمیل فیشینگ را تشخیص بدهیم؟

  1. شرکت: از آنجایی که ایمیل‌های فیشینگ به صورت انبوه فرستاده می‌شوند لذا آنها هیچ ایده ای در مورد اینکه شماچه کسی هستید ندارند، در نتیجه ممکن است شما در بانک تجارت حساب داشته باشید اما یک ایمیل از اکانتی که با نام بانک ملت با مضمون وارد کردن اطلاعات کاربری، به شما فرستاده شده باشد. اگر موردی شبیه به این پیش آمد، آن ایمیل قطعا تقلبی است.
  2. نحوه نگارش و املا: شرکت‌های معتبر هیچگاه در ایمیل‌های ارسالی، غلط املایی ندارند.
  3. اگر شرکت خاصی به دلیل اختلال از شما درخواست تصحیح اطلاعات خود را داشته باشد، قطعا به نام کاربری یا اطلاعات حساب شما اشاره خواهد کرد. در نمونه ی بالا تنها به گفتن eBay customer بسنده شده است، اگر واقعا این ایمیل از طرف eBay بود، قطعا ازنام کاربری شما استفاده میکرد.
  4. ضرب العجل: معمولا اینگونه ایمیل‌ها، دارای ضرب العجل می‌باشند. به عنوان مثال در نمونه ی بالا از کاربر خواسته شده که در ۲۴ ساعت آینده اقدام به لاگین نمودن و تعویض اطلاعات کاربری بنماید .
  5. لینک‌ها: با وجود اینکه ایمیل‌های فیشینگ هر روزه در مخفی کردن لینک‌ها بهتر و بهتر می‌شوند، اما معمولا همراه خود لیستی از لینک‌های نا مربوط به سایت شرکت ارائه می‌دهند. در نمونه ی بالا: com/ebay یک آدرس از eBay نیست. یک آدرس جعلی است که نام eBay در آن وجود دارد …

روش های مقابله با فیشینگ چیست؟

حال که با معنی فیشینگ آشنا شدید، باید بدانید برای مقابله با آن چه کار‌هایی باید کرد؟

  1. هیچگاه به لینک‌هایی که در ایمیل به شما می‌رسند وارد نشوید. به جای ورود به لینک ارائه شده در ایمیل، خودتان به صورت دستی نام شرکت را وارد کرده و به سایت آن وارد شوید. در نمونه بالا به جای ورود به url جعلی، می‌توانید خودتان نام com را وارد نموده و وار ساب کاربری خود شوید.
  2. هرگز اطلاعات شخصی خود را، از طریق ایمیل ارسال نکنید. اگر شرکتی از شما درخواست ارسال اطلاعات محرمانه‌تان را دارد و یا اعلام می‌کند که اکانت شما غیر قابل دسترسی است، به صفحه آن شرکت رفته لاگین نموده و از آن طریق اقدام به ارسال اطلاعات نمایید.

فروشگاه ساز چیست و آشنایی با Tomato cart

Tomato Cart  چیست ؟

یکی از معروف ترین فروشگاه سازهای اینترنتی TomatoCart می باشد. این فروشگاه ساز که از زبان فارسی پشتیبانی می کند، چند سالی است که مورد توجه فارسی زبانان قرار گرفته است و استفاده از آن بصورت متداول در ایران جریان دارد.

  • داشتن درگاه های پرداخت آنلاین مجانی
  • پوسته های جذاب
  • راحتی کار
  • محیط مدیریت ساده

از ویژگی هایی است که فارسی زبانان را به سمت خود جلب کرده است.

TomatoCart نسل جدید فروشگاه سازهای اینترنتی متن باز است، این سیستم در واقع شاخه ای از سیستم فروشگاهی  OsCommerce 3 alpha 4 “Lebkuchen” است که به عنوان یک پروژه جدا تعریف شده ست. مشخصه برجسته این سیستم را می توان امکان نصب، تنظیم و مدیریت فروشگاه اینترنتی توسط مالک فروشگاه با حداقل تلاش و بدون هیچ هزینه ای دانست.

در حالی که برنامه کاربردی وب پیچیده و پیچیده تر می شوند، اما تکنولوژی مدرن web 2.0 مانند آژاکس و Rich Internet Applications در قابلیت استفاده از این برنامه بهبود قابل توجهی ایجاد می کند و تعامل با برنامه های وب را سریعتر و کارآمدتر می نماید. در بین  فریم ورک های موجود این فروشگاه ساز فریم ورک ExtJS را به عنوان بهترین رابط کاربری انتخاب نموده است.